دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس چیست
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

 دستگاه تصفیه آب صنعتی چگونه عملکردی دارد؟

چرخه تمیز کردن در عملکرد بهتر نیست ، باید چرخه های تمیزکاری اضافی انجام شود. اگر تمیز کردن ناموفق بود ، باید دلایل رسوب گذاری مشخص شود و اقدامات صحیح قبل از عناصر غشا انجام شود. در صورت خاموش شدن اضطراری ، شستشوی سیستم با آب محصول توصیه می شود.

به مقالات دیگر ما سر بزنید:

قیمت ممبران آب شیرین کن صنعتی

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

مقیاس روی غشاها

این روش آب نمک را از ماژول های غشایی حذف می کند و احتمال تشکیل مقیاس روی غشاها را کاهش می دهد (Burns and Roe 1979). Burns and Roe (1979) پیشنهاد می كنند كه یك سیستم فلاشینگ اضطراری در سیستم های اسمز معكوس متشكل از یك مخزن ذخیره آب محصول با قدمت بالا با لوله گذاری از مخزن به هدر اصلی واحد اسمز معكوس ارائه شود. هنگامی که عملکرد iv-i ty 0 در جریان آب نمک به یک سطح قابل قبول می رسد ، می توان از یک اندازه گیری قدرت تحریک استفاده کرد.

ماهیت و میزان رسوب گذاری غشا membrane به کیفیت آب خام خام ، میزان قبل از تصفیه و میزان تلاطم سطح درون ماژول های غشایی بستگی دارد. فولینگ توسط تعدادی از مواد مختلف ایجاد می شود و تأثیر آنها بر عملکرد سیستم در جدول 1 خلاصه شده است.

برای مشاهده و دریافت بهترین فونت‌ فارسی اینجا کلیک کنید.

موانع عملکرد اسمز معکوس

از آنجا که انواع مختلفی از مواد خوراکی وجود دارد که مانع عملکرد اسمز معکوس می شوند ، طیف وسیعی از فن آوری های تمیزکاری ایجاد شده است. عوامل تمیز کننده شیمیایی خاص ، کاربرد ، منبع تأمین و هزینه آنها در پیوست A. آورده شده است. خلاصه ای از ویژگی های گیاهان و روش های تمیز کردن در زیر یافت می شود ، در حالی که روش های خاص تمیز کردن در · پیوست B. Organic Foulants Humic مقیاس اسید به طور کلی ماده اصلی آلی است که در تاسیسات اسمز معکوس با آن مقابله می شود. اسید هیومیک ، یک ترکیب پلیمری قهوه ای از مواد آلی خاک ، پلی الکترو لیتی است که وزن مولکولی آن از 26000 تا 500000 با متوسط ​​20،000 تا 50000 متغیر است.

فیلتر شنی

یون با فرمت مقیاس به دلیل توانایی آن در تشکیل رسوبات نامحلول با یونهای فلزی چند ظرفیتی مانند Fe + 3 یا Ca + 2 • کلوئیدهای آلی یا پروتئین ها نیز ممکن است باعث رسوب غشا شوند. جانستون و لیم (1973) گزارش کردند که آلودگی ناشی از مواد آلی جذب شده گاهی اوقات از این نظر است که گردش آب تمیز در سیستم ممکن است برای بازگرداندن غشا membrane در عملکرد مناسب باشد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: